Wszystkich Świętych

Znicz
Mały ogień,
W zniczu się pali,
Ciepło daje sercu tej osoby,
Która odeszła...
***
Ta jedna róża
To jest jedna róża,
Zwykła, o białej barwie.
Barwie czystości,
Barwie wolności,
Barwie pamięci.
Nadszedł smutny dzień,
Gdy uciekamy do zmarłych o pomoc.


Klęczę nad twym grobem,
Dotykam twojego nazwiska na zimnym marmurze,
Zapalam zapałkę,
A znicz od niej.
Kładę różę,
Jedną, jedyną,
Jedyny kwiat nad twym martwym ciałem.
Spojrzałam w bok.
Oparty o grób obok stał anioł.
Anioł ten był jak ty.
To byłeś ty,
Ze skrzydłami czerwono-krwistymi.
Stałeś tam i ruchu nie wykonywałeś. 
Chciałam podejść, dotknąć,
Lecz wzbiłeś się w powietrze i stanąłeś kilka metrów dalej. 
Zaczęłam wracać,
A ty zacząłeś się zbliżać do grobu swojego.
Gdy byłam daleko,
Zobaczyłam że bierzesz jedną, jedyną różę,
I przytulasz ją.
Po chwili ciebie nie ma.


W chwili Wszystkich Świętych zdobyłeś dar,
Dar pamięci.
Ja ci będę przypominać się w tej róży,
A ty mi w zdjęciach i wspomnieniach...


Kocham cię...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz